Jdi na obsah Jdi na menu
 


EC145

1. 4. 2010

Vrtulník EC 145

 

EC 145EC 145 je lehký dvoumotorový vrtulník, který byl vyvinut ve spolupráci s japonskou společností Kawasaki Heavy Industries. Podnětem pro vývoj nového vrtulníku byl velmi specifický požadavek francouzské Sécurité Civile (civilní obrana a SAR), kteří hledali nového nástupce po předešlém typu, kterým byl BK 117. Ten byl též vyvinut ve spolu práci s Kawasaki. V listopadu 1997 byl představen EC 145. V zimě téhož roku bylo nabídnuto 32 strojů pro Sécurité Civile, 8 pro francouzské četnictvo, a 4 pro testování a zkušební lety. První testovací let byl proveden 12. června 1999 třetím německým prototypem D-HMBM c/n 9003. Tvar prostorné kabiny byl inspirován BK 117, elektronika, řízení, kontrola letu aj. prvky vycházely z předešlých zkušeností od EC 135 a BK 117. Je zde požit úplně nový systém hlavního rotoru a nové listy vrtule. Francouzská Sécurité Civile. Převzala první neúplně vybavený stroj v květnu 2001, který byl používán pro výcvik pilotů.  O měsíc později byl stroj předveden na Air Show v Le Bourget. Při této příležitosti podepsaly švýcarská REGA a německý ADAC smlouvu na čtyři stroje. 24. dubna 2002 dostala francouzská Sécurité Civile v Nîmes první plně vybavený vrtulník. Německá policie také požádala o jeden stroj a obdržela ho 17. dubna 2002. Dnes jich má mnohem více. EC 145 byl vybaven nejmodernějším vybavením s termovizí a nočním viděním. Jedním z posledních majitelů je Metropolitní policie v Londýně, která 4. července 2007 uvedla do provozu 3 supermoderně vybavené stroje.

Vojenská verze EC 145 s názvem UH-72A Lakota vznikla poté co EC 145 v roce 2006 vyhrál v americkém armádním programu LUH (Light Utility Helicopter). Původní marketingové označení UH-145 bylo nahrazeno UH-72A Lakota. Americký armáda objednala 322 strojů jak pro Ministerstvo národní obrany tak i pro své potřeby. První UH-72A obdrželi v prosinci 2006.

Detail

Přístrojová deska
Rotorová hlava
Jeřáb
Vyrovnávací rotor
Kapota motoru
     
Otevřené zadní dveře "krovky"
Výfuková roura
     

 

 

 

 

 

Technické parametry

Výrobce:

Eurocopter , Kawasaki

Pohon:

Turbomeca Arriel 1E2

max. výkon:

550 kW

Cestovní rychlost:

254 km/h

Letová výška:

až 3 100 m

Dolet:

700 km

Obsah nádrže:

867,5 Litru

Maximální vzletová hmotnost:

2.720 kg

Zatížitelnost vnějšího centrálního závěsu  1360 kg

Potřebný startovací prostor:

cca. 20 x 20 m

Rozměry:

Délka: 12,19 m, Výška: 3,62 m, Šířka: 2,65 m, Rotor-Ø: 10,20 m

Rozměry nákladového prostoru

(délka; šířka; výška)

3,06 x 1,5 x 1,3 m

Posádka:

Pilot, palubní inženýr (může být nahrazen 2. pilotem), zdravotnický záchranář, Lékař

Vybavení

Přenosné vybavení:

batoh první pomoc,i Baby-batoh první pomoci , odsávačka

Dýchání:

Nouzový pomocný dýchací přístroj a intenzivní dýchací přístroj

Nepřenosné vybavení:

Defibrilátor, Infúze- a vysoce účinná Infúzní pumpa, stříkací pumpa, hlídač srdečního rytmu

Vybavení na více četné poranění:

Systém přenášení pacientů ICES s integrovaným lehátkem, Vakuová matrace, pneumatické kolejnice, KED-System, termo deka

Plyny:

Kyslíková maska s možností změny na 4,5 bar. 4x3L x 200 bar, elektr. vzduchová Pumpa, Zvlhčovač vzduchu

 

Fotogalerie

        Více fotografií zde ->

 

 

 

 

 

Nákresy EC 145

Z boku
Ze shora
Ze předu