EH 101 Merlin
EH Industries odvážný projekt anglického Westlandu a italské Agusty (obě společnosti se v roce 1998 spojily a vznikal AgustaWestland), který měl za úkol vyvinout protiponorkový vrtulník pro Royal Navy a italské námořnictvo. Společenství vzniklo v roce 1980, a obě společnosti měly 50% podíl. JIž od začátku obě společnosti zamýšlely vyvinout civilní i komerční modely EH 101. Westland zodpovídal za design Helilinera - 30 sedadlová protiponorková varianta , zatímco Agusta vyvíjela armádní a dopraví verzi se zádí nakládací rampou.
Vývoj EH 101 začal v plném rozsahu v březnu 1984. První vzlet EH 101 (jednalo se o verzi PP1) byl uskutečněn 9. října 1987. První civilní verze EH 101- PP3 poprvé vzlétl 30. září 1988. První hotový stroj EH 101 poprvé vzlétl v prosinci 1995, byl vyroben pro Royal Navy a označoval se Merlin.
EH 101 Merlin ASW pro Royal Navy a taktický dopravní vrtulník EH 101 Merlin HC.3 pro Royal Air Force má motory RollsRoyce Turboméca RTM322 a italský civilní EH 101 má motory General Electric CT7.
¨
Detaily
![]() |
![]() |
![]() |
||
Nakládací rampa
|
Otevřená nakládací rampa
|
List nosné vrtule
|
Vyrovnávací rotor
|
Zadní pohled
|
Technické parametry
Výrobce: |
EH Industries ( Agusta |
|
Pohon: |
Rolls-Royce Turbomeca RTM 322-MK250 |
|
Výkon: | 3 x 1660 kW | |
Maximální rychlost | 310 km/h | |
Cestovní Rychlost: |
280 km/h |
|
Maximální letová výška: |
||
Dolet: |
1300 km |
|
Dolet s nákladem 2000 kg: | ||
Maximální vzletová hmotnost: |
14 600 kg |
|
Hmotnost prázdného stroje: | ||
Užitečná nosnost: | 5700 kg | |
Prostor potřebný pro start: |
26 x 26 m |
|
Rozměry: |
Výška:4,11 m, Šířka:4,28 m , Délka s otáčejícími se rotory:22,77 m, Průměr nosného rotoru:18,6 m |
|
Varianty: |
1. a 2. pilot, velitel jednotky a 35 vojáků |
1. a 2. pilot, velitel jednotky a 16 lehátek |
Fotogalerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Více fotografií zde -> |
Nákresy EH 101
Z boku
|
![]() |
Shora
|
![]() |
Zepředu
|
![]() |