Augusta Super Lynx
Vrtulník Super Lynx (Rys)
Super Lynx je exportní verze Lynxu od AgustyWestlandu (dříve GKN Westland Helicopters). Britské námořnictvo je vybaveno Lynxy HMA Mark 8 a Britská armáda má AH Mk 7 a AH Mk 9 Lynx scout.
Super Lynx objednalo Německem (7) a Severní Korea (13). Dále Německo a Dánsko vylepšilo svoje Lynxy na Super Lynx standard. První Super Lynx pro Německo byl dodán v červenci 1999, pro Singapur v prosinci 1999 a pro Dánsko v listopadu 2000.
Námořní Super Lynx je víceúčelová helikoptéra využívána pro ničení pozemních cílů, vyhledávání a ničení ponorek, SAR operací.
Super Lynx 300 byl objednané Malajsií (šest), Jižní Afriky (čtyři pro Valour Class Meko A - 100 fregaty), Oman (16) a Thajsko (2). Malajský Navy byl první země k tomu, aby přijal Super Lynx 300 v září 2003 a všechny šest bylo dodané do července 2004. Královské letectvo Omana dostal jeho první Super Lynx 300 v červnu 2004. Dvě helikoptéry byly doručené Royal thajština Navy v září 2004 a vstoupilo operační službu v únoru 2005.
V březnu 2005, britské ministerstvo obrany vybraly verzi Super Lynx 300, známou jako Future Lynx. Ta vystřídala stávající Mk 7 a Mk 9 Lynx.
Detaily
Vyrovnávací rotor
|
Kapota motoru
|
Výfuková roura
|
Technické parametry Sea Lynx
Výrobce: |
AgustaWestland |
Pohon: |
2x Rolls-Royce GEM 41-1
|
Výkon: | 835kW |
Maximální rychlost: | 295km/h |
Cestovní Rychlost: |
259km/h |
Maximální letová výška: |
3352 m
|
Dolet: |
540km
|
Maximální vzletová hmotnost: |
4 763 kg
|
Hmotnost prázdného stroje: |
2 740 kg
|
Rozměry: |
Délka: 15,16m; výška: 3,38 m; průměr rotoru 12,80 m
|
Fotogalerie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Více fotografií zde -> |
Nákresy Lynx
Z boku
|
![]() |
Shora
|
![]() |
Zepředu
|
![]() |